lunes, 17 de marzo de 2014

3.3.2 Consultes.

Hi ha diversos tipus de consultes en Microsoft Access.

1 . - Consultes de selecció Una consulta de selecció és el tipus de consulta més habitual.
Aquest tipus de consulta obté les dades d'una o més taules i mostra els resultats en un full de dades en la qual no puede actualitzar els registres (amb algunes restriccions) . També està disponible consulta de selecció per agrupar els registres i calcular sumes, comptes, mitjanes i altres tipus de totals.

2 . - Consultes de paràmetres Una consulta de paràmetres és una consulta que, quan
s'executa, mostra un quadre de diàleg propi que sol·licita informació, per exemple, criteris per recuperar registres o un valor que voleu inserir en un camp. Pot dissenyar la consulta perquè sol·liciti més d'una dada; per exemple, pot dissenyar perquè sol·liciti dues dates. Access pot llavors recuperar tots els registres que es trobin entre aquestes dues dates. Les consultes de paràmetres també són útils quan s'utilitzen com a base per a formularis, informes i pàgines d'accés a dades. Per exemple, pot crear un informe d'ingressos mensuals basat en una consulta de paràmetres. En imprimir l'informe, Access mostra un quadre de diàleg que sol·licita el mes per al qual es vol obtenir l'informe. Quan s'especifica un mes, Access imprimeix l'informe corresponent. 

3. - Consultes de taula de referències creuades Les consultes de referències creuades s'utilitzen per calcular i reestructurar dades de manera que la seva anàlisi sigui més senzill. Les consultes de referències creuades calculen una suma, una mitjana, un recompte o un altre tipus de totals de dades, i s'agrupen en dos tipus d'informació: un cap a baix, a la banda esquerra del full de dades, i un altre al llarg de la part superior, és a dir, un quadre de doble entrada.



 4. - Consultes d'acció Una consulta d'acció és una consulta que realitza canvis o desplaçaments molts registres en una sola operació. Hi ha quatre tipus de consultes d'acció:

 4.1.) Consulta d'eliminació:
Elimina un grup de registres d'una o més taules. Per exemple, podeu utilitzar una consulta d' eliminació per treure productes que ja no es fabriquen o els que no hi ha comandes. Amb les consultes d'eliminació,Sempre s'eliminen registres sencers, no només camps seleccionatsdins dels registres.
4.2 . ) Consulta d'actualització:
Realitza canvis globals en un grup de registres d'una o més taules. Per exemple, pot augmentar els preus un 10 per cent per a tots els productes lactis o bé pot augmentar els sous un 5 per cent al personal d'una determinada categoria. Amb una consulta d' actualització, pot canviar les dades de les taules existents.
4.3. ) Consulta de dades annexades:
Afegeix un grup de registres d'una o més taules al final d'una o més taules. Per exemple, suposem que aconsegueix nous clients i una base de dades que conté una taula amb informació sobre aquests clients. Per evitar haver d'escriure tota aquesta informació a la base de dades, desitja annexar a la taula Clients.
4.4. ) Consulta de creació de taula:
Crea una taula nova a partir de la totalitat o una part de les dades d'una o més taules. Les consultes de creació de taula són útils per crearuna taula que es vulgui exportar a una altra base de dades de Microsoft Access o una taula històrica que contingui registres antics.fabriquen o dels que no hi ha comandes. Amb les consultes d'eliminació,

No hay comentarios:

Publicar un comentario