lunes, 17 de marzo de 2014

3.3 Recerques d'informació en aplicacions de bases de dades:

Consultes

Una consulta és el mètode per accedir a les dades a les bases de dades. Amb les consultes es pot modificar, esborrar, mostrar i afegir dades en una base de dades. Per això s'utilitza un llenguatge de consultes. El llenguatge de consultes a base de dades més utilitzat és el SQL.

Tècnicament parlant, les consultes a la base de dades es realitzen a través d'un llenguatge de manipulació de dades.

Ara us presentem un video on ens deixaràn molt clar què és una consulta:



Les consultes són les que veritablement fan la feina en una base de dades. Poden realitzar nombroses funcions diferents. La seva funció més comuna és recuperar dades específiques de les taules. Les dades que desitja veure solen estar distribuïts per diverses taules i, gràcies a les consultes, pot veure'ls en un sol full de dades. A més, ja que normalment no desitja veure tots els registres a la vegada, les consultes li permeten afegir criteris per " filtrar " les dades fins a obtenir només els registres que desitgi. Les consultes sovint serveixen d'origen de registres per a formularis i informes.

Algunes consultes són " actualitzables ", el que significa que és possible editar les dades de les taules base mitjançant el full de dades de la consulta. Si treballa amb una consulta actualitzable, recordeu que els canvis es produeixen també en les taules, no només en el full de dades de la consulta.

Hi ha dos tipus bàsics de consultes: les de selecció i les d'acció. Una consulta de selecció simplement recupera les dades i fa que estiguin disponibles per al seu ús. Els resultats de la consulta poden veure a la pantalla, imprimir o copiar al porta-retalls. O es poden utilitzar com a origen de registres per a un formulari o un informe.



Una consulta d'acció, com el seu nom indica, realitza una tasca amb les dades. Les consultes d'acció poden servir per crear taules noves, afegir dades a taules existents, actualitzar dades o eliminar dades.

Les consultes ens permetran:

1. Recuperar dades d'una o més taules amb els criteris especificats i
després mostrar les dades en l'ordre que es desitgi.
2. Mostra tots o alguns registres, tots o alguns camps, d'una o diverses
taules relacionades.
3. Actualitzar registres en una taula
4. Agrupar registres i calcular sumes, comptes, mitjanes i altres tipus de
totals.
5. Reunir dades de diverses taules i ordenar d'una forma concreta.
6. Eliminar un registre o un grup de registres d'una o més taules.
7. Realitzar canvis globals en un grup de registres d'una o més
taules.
8. Annexar un grup de registres d'una a una altra taula.
9. Crear taules que poden exportar-se a altres bases de dades
10. Crear formularis, informes i pàgines web
11. Crear una còpia de seguretat una taula

No hay comentarios:

Publicar un comentario